badminton je badec.cz

Velká reportáž z badmintonového kempu
Michala Turoňe

IKONA_CAMPNa badec.cz dorazila od Jirky Jablonského velmi obsáhlá reportáž z badmintonového kempu, který se konal pod taktovkou Michala Turoně 3. až 5.6.2011 v Praze. Jirka v reportu tentokrát dokonale zastoupil absentujícího reportéra badec.cz Mílu Sáňku. Dík Jirko!! Níže uvedený článek obsahuje i zvýrazněné hypertextové odkazy na fotografie, které si každý může v případě zájmu rozkliknout … Červnový kemp sice nebyl zcela obsazen, několik lidí se na poslední chvíli odhlásilo, ale o to, to bylo v malém počtu hezčí a hlavně intenzivnější. Hned na začátku nás Michal s Lenkou, Hankou a malou Adélkou srdečně přivítali a úplně první rozcvičku nám trenér dokonce odpustil. Vlastně řekl, že to nechá na nás, jak se bude kdo chtít rozcvičit, takže jsme si šli rovnou .....

nada_badminton_kemp

…pinkat :-). Následovalo opakování základních úderů, které jsme potřebovali k trénování složitějších kombinací. Na večerním tréninku už rozcvičovala Hanka Kollarová jejíž rozcvička byla optimální a vyhovovala nám. To Ivo nás na minulých kempech zdaleka nešetřil a po desetiminutovém běhání po kurtu jsme naběhali ještě dalších sedm „posledních koleček“ :-) K rozcvičování nám Hanka pustila rádio, což bylo fajn a všichni si to pochvalovali, snad se to zachová i na dalších kempech. Trénování se pak ujal zase Michal a Hanka ho při něm výborně doplňovala. Tréninky byly zaměřeny hlavně na trénování mixů, tedy postavení hráčů při různých situacích, správný pohyb po kurtu a údery mixům typické. A díky tomu dostal sobotní turnaj úplně jiný náboj než doposud. Kempu se tentokrát nemohl zúčastnit Ivo Stoklas a dokonce ani Pavel Drančák, který si zrovna v tu dobu užíval dovolené. Takže v neděli chyběl tradiční exhibiční zápas.

Rádi jsme se ale byli zase pohromadě, my nadšení badmintonisti, kteří jezdíme na kempy pravidelně a dobře víme jak to na nich chodí a co vše se na nich dá zažít. Monika Tillová, Petr Milfajt a Janča Holá patřili tradičně k šiřitelům dobré nálady jak v tělocvičně tak v hospůdce a všichni doufáme, že přijedou i na další kemp. Pravidelný účastník kempů Hubert Horák přivedl i svojí manželku Martinu, aby jí ukázal kouzlo badecu a mohl tak zdůvodnit čím tráví tu spostu času, který badminton, ať už hrajete s přáteli pro zábavu nebo poctivě trénujete na turnaje, vyžaduje. Protože jak jsem někde četl, tak podle vědeckých studií je badminton ještě o něco lepší přítel člověka nežli pes a kardiaci by si měli dávat obzvláště velký pozor, neboť badminton vás doslova chytí za srdce! Míla Sáňka na tento kemp bohužel nedorazil ale chvílemi jsme měli pocit, že tam s námi doopravdy je a to vždy, když se odněkud ozvalo jeho typické „nekaž!“ :-)

Hubert Horák

V sobotu rozcvičoval sám Michal a pokračoval v trénování smíšených čtyřher. Odpoledne pak došlo i na trénink klasických čtyřher, včetně trénování kombinací pro nácvik postavení při hře. To už se hráči začínali pomalu těšit na večerní turnaj ve smíšených čtyřhrách.

Do turnaje se přihlásila jedna pozoruhodná dvojice. Adélka Turoňová, jak sama říkala „veuká spojtovec“ a budoucí „šampónka v banitonu“ se napsala do turnaje spolu s Jirkou Jablonským. Organizátoři ale tento pár neuznali a přidělili Jirkovi jeho dosavadní partnerku Verču Konvalinovou. Díky menšímu počtu lidí se turnaje účastnilo pouze deset párů, které byly rozděleny do dvou skupin.

Na turnaj pak dorazil i Petr Čermák, aby podpořil svoji mamku Naďu do mixu. A i když mohl přijet jen na 12 hodin, tak s přehledem stíhal i konec kempu v neděli. Pak zase musel zpět do vězení. Nutno ještě podotknout, že Petr tam pracuje a je tam za odměnu, ne za trest J

Petra Nová na turnaji předvedla výborně zahrané rotované míče na síti a bravurně sklepnuté míčky do míst, kde se nikdo ze soupeřů zrovna nenacházel. Jirka Čermák zase překvapoval prudkými drajvy a rychlými smeči ale jak sami podotkli ještě spolu nejsou úplně sehraní. Nikdy prý spolu nehráli, naposledy asi před měsícem a předtím taky nikdy.

Aleše Frantíka nám ostatním na turnaji dlouho něco nesedělo. Pořád mu to hrajem do backhandu a pořád nám to smečuje zpátky. Až si náhle někdo všimnul, že je to levák. V kombinaci s Naďou Kuzmovou však ale tvořili kvalitní mixový pár, který důležité zápasy prohrál vždy jen o dva míčky. Ale protože byl Aleš na kempu poprvé a s Naďou, výbornou mixovou hráčkou, se sehrávali až při trénincích, tak se máme v budoucnu, podobně jako u Petry Nové a Jirky Čermáka, rozhodně na co těšit.

Turnaj nakonec vyhrál pár Jana Holá a Martin Konvalina ve finále s obhajovateli poháru Verčou Konvalinovou a Jirkou Jablonským a poputuje opět do Rychnova nad Kněžnou. Na třetím místě pak těsně skončili právě Naďa s Alešem a hned za nimi Petr Čermák s Naďou Křížovou, kteří byli posledně druzí. Na poháru tedy, vedle Verči Konvalinové a Jirky Jablonského, Sylvy Panáčkové a Martina Holčíka, přibudou ještě jména: Jana Holá a Martin Konvalina. Gratulujeme!

Janu prý, jak se všem po turnaji svěřovala, bolelo skoro vše snad kromě vlasů. Pak i prozradila, že si odpoledne v hospůdce, kam jsme chodily na obědy a večeře, u malé kašny plné mincí a rybiček vzala korunu a hodila ji do vody s přáním vyhrát večerní turnaj v mixech. Jirka Jablonský si také vzal korunu a hodil ji do kašny – ale s přáním trefit dole plavající rybičku. Oběma se jejich přání vyplnilo!

Večer se pak šlo společně do oné hospůdky na společnou večeři, kde se kempaři měli možnost poznat trochu více a ti co zůstali trochu déle se dočkali i zpěvu za doprovodu kytary. Hrál na ni Petr střídavě s Naďou a jak sama Naďa říkala, tak může sice hrát ale zpívat budem muset my. Padly takové hity jako Dajána, Jede jede mašinka, Severní vítr, Dělání, U stánků, Šenkýřka, Když se načančám, Dej mi víc své lásky a Bedna od whisky. Vítězové turnaje si ještě stihli postavit hrad z písku. Nakonec nás ale přišel majitel restaurace vyprovodit o půl jedné v noci ze zahrádky která zavírá v deset abychom prý měli soucit s lidmi bydlícími poblíž a nechali je vyspat.

Někteří se ještě, za velmi pěkného počasí, vydali na půlnoční procházku po Vinoři přerušovanou pár mladistvými shánějíc zrovna „oheň“.

V neděli byla největší hvězdou dne Adélka. Zahájila naši rozcvičku houpáním na kruzích a protahováním na žebřinách, pak jí ještě Lenka svěřila malý stánek se sportovními potřebami, kde chvíli prodávala a skoro se jí podařilo Petrovi Milfajtovi prodat ponožky v ceně 240Kč za „pěset padesá kojun“ jak jí radila Monika Tillová. Té bych se chtěl omluvit za to, že jsem si spletl její jméno, když jsem jí řekl: “Tebe si Martino moc dobře pamatuji z předešlých kempů”.

Jana Holá se dočkala pochvaly za výbornou práci v sobotním turnaji a malého badmintonového „míčku za zlepšení“, protože veškeré rady trenéra nejlépe zužitkovala, takže míček i pochvala byly rozhodně zasloužené. Také proto asi byla pověřena vedením skutečné rozcvičky a rozhodně nic nezanedbala. Hubert ale rozcvičku už tolik neprožíval a tím vyzrál na následující intenzivní trénink úderů z odskoku.

Pro některé byl kemp premiérou jako například pro Ondru Fialu, Hanku Šípovou, Marka Kopčaje, Janu Ryšánkovou, Michala Pucholta, Petry a Jirky a mnohých dalších. Většina z nich byla odměněna míčkem za zlepšení a snad se jim na kempu zalíbilo natolik, že přijedou i příště. Budeme se těšit. Z kempu si všichni vezeme dobrou náladu tak na dva týdny dopředu o mnoho nových zkušeností hlavně do mixu. Michal byl po celou dobu profesionální, vždy dobře poradil, ať už s výběrem rakety či s technikou úderu a nikdy neztratil trpělivost a nadšení nás učit.

Fotogalerii Nadi Křížové, na které se podílel i její syn Petr, si můžete prohlédnout zde: http://badbinton.rajce.idnes.cz/

Pro badec.cz Jirka Jablonský

jirka_jablonsky

3 Responses to “Velká reportáž z badmintonového kempu
Michala Turoňe”

1. Martina R Says:

Na soustředění jsem se přihlásila do Jehnic na prázdniny, ještě jsem na podobném kempu nebyla, Jirko máte zkušenosti i s jehnickými kempy, s trenéry a lidmi, co tam jezdí?
    Martina

2. Míla S. Says:

Jirko, super reportáž. Škoda, že jsem tam nebyl s vámi.

Martino, já jezdívám na kempy do Brna i do Prahy. Trenéři jsou jiní, takže mají samozřejmě každý svoje metody, ale cíl společný, nebojte.
    Jehnické kempy jsou taky fajn, taky se tam schází dobrá parta lidí a opravdu se naučíte, jak správně hrát.

3. Jirka J Says:

Dobrý den Martino,
    na kempu v Jehnicích jsem byl a mohu také doporučit. Schéma kempů je velmi podobné a o kvalitách trenérů nemusíte mít obavy, jsou to profesionální trenéři nebo hráči. A pokud jde o lidi, tak jsem měl zatím to štěstí, že co kemp, to super parta lidí, takže už jen kvůli tomu bych Vám doporučoval jet . . .

S pozdravem a přáním pěkného dne